sobota 17. marca 2012

Pouličný muzikant/ Fekete Jenő & Bőrgyári Capriccio + Ja ako hosť

Dnes je sobota, včera bol piatok. Ako už zo zvyku, absolvoval som v škole zaujímavú takmer trojhodinovú prednášku o elektromagnetizme a pobral som sa domov. Mojim obedom bola šálka domácej mliečnej ryže s čokoládovou polevou vychladená v chladničke. a užaj som sa poberal pozbierať veci v skúšobni a pripravil ich na odvoz. Dostal som totiž telefonát od Feriho, že večer hrá v Hollywoode maďarská kapela Bőrgyári Capriccio, v ktorej hrá aj gitarista Viktor, s ktorým som sa prvý krát stretol na festival SZIGET´11 minulé leto. Feri spomenul, že Viktor plánuje aj nejaký jamming, a keďže sme sa už poznali, tak spomenul mňa. Ponuku som s radosťou prijal. ale pred tým som ešte okolo tretej odcestoval do Nových Zámkou za svojou Silvinou, ktorá ma už čakala na stanici. Prešli sme sa cez korzo, kde hral jeden pouličný muzikant. Mal cca 28-32 rokov, špinavé ošatenie, odreté topánky, strapaté vlasy, zanedbane narastenú podlhšiu bradu (ale zavidenia-hodnú), oškriabanú akustickú gitaru s nylonovými strunami....a božský hlas. Hlas hodný do rádií na popredné priečky, vedľa Čekyho a Ivana Táslera by sa vôbec nemusel hanbiť. Dali sme mu drobné, ktorých sme sa boli ochotní vzdať a chvíľu sme tam pred ním stáli a užívali si jeho lyrické piesne spievané v slovenčine. Bol vážne úžasný. V jeho usmievavých očiach pokora a trocha aj smútok, ale bol to bezprostredný zážitok, hral vtedy pre nás dvoch a ja som siahol do vrecka a dal mu jedno svoje trsátko, lebo hral iba prstami. Trsátkom to ej hlasnejšie a takto ho mohlo počuť viacero ľudí. Teraz trocha ľutujem, že som sa ho nespýtal aspoň na meno...snáď ho ešte niekedy niekde uvidím.
Šli sme ďalej a na námestí som si trocha zatancoval so Silvi, užili sme si krásne slnečné a teplé počasie, vyžíval som sa v poobedňajšom ruchu slnkom pozláteného námestia, v jej vlasoch a modrých očiach. Po káve a lievancových kúskoch vo vanilkovom prášku sme sa šli poprechádzať okrajovými zákutiami mesta, v ktorých som našiel veľký potenciál na trávenie času v letnom období. Zašli sme až pri Berek, no môj mechúr už kričal po úľave a bobliže nič súce nebolo a beztak mám problém s močením na verejnosti, ale to je na dlhšiu historku :D Doma sme pobudli už len málo a zvíšil čas len na pár pohľadov do oka/očí a sivé trabanty sťaby z neba padali. Prišiel čas vydať sa no koncert do Hollywoodu. Prišli sme síce skôr, ale zanedlho už prišiel aj Robi, Meszo, Maťo a Tomas, ktorí priniesli aparatúru na ozvučenie a moje vybavenie. Kapela sa vo vnútri už zvučila. Zvítal som sa s Viktorom, rozložil som si veci a zoznámil sa aj s ich afroamerickým basákom, Aaronom. Je to veľmi pozitívny chlapík, usmievavý, má cit pre groove a vôbec pre hudbu, hralo sa mi s ním fantasticky, to podpíšem. No koncert začal Jenő sám, v štýle Boba Dylana, s jendou akustickou gitarou a jeho chrapľavým hlasom. Malo to pár svetlých momentov, užíval som si to, ale celkový odjem bol až moc ťahavý na môj vkus. Otto s Ivett si napriek tomu v pár skladbách zatancovali a ja som sa venoval priaťeľom, veľa sme sa nasmiali a Meszo občas aj pustil nejaký ten vtip, ktorých vie kvantá. V ďalšom kole som sa musel rozlúčiť so svojou láskou, ale iba na 40 minút, lebo ma pozvali na pódium zahrať si s nimi. Zostava bola: Basa, dynamický-mne-šmakujúci bicák, Viktor na gitare, Jenő na gitare, dvaja dychári (saxík a trombón či čo je to čo sa vyťahuje...) a ja ako votrelec na gitare. Hrali sa viacmenej štandardné skladby, čiže som sa necítil stratený, ba cítil som sa úžasne. Aaron a bicák sa na pódiu skvele dopĺňali a nehovoriac o mojom splnenom sne hrať s dychovou sekciou, proste fajn. ďakujem Jenő-vi, že mi dal dosť priestoru zahrať si, a užil som si aj chvíľe, keď sme si dávali tzv. duelíky. Môžem povedať, že z pódia som šiel vysmiaty od ucha k uchu :) asi som mal už absťáky.
Silvina dosť kašľala a bola zrejme aj dosť unavená a ráno ju čakalo skoré vstávanie, tak sme sa pobrali do temných zákutí ulíc Nových Zámkov. Trocha sme podrkotali zubami,... keďže som mal iba košeľu a koženné sako, no našťastie mi teraz nič nie je, takže som neprechladol :) Vrátil som sa niečo po polnoci a kapela hrala ešte posledné dve skladby. Jenő hral na mojom kombe, lebo na jeho aparáte niečo blblo. Pokecal som ešte s chalanmi, vymenil si kontakty s Aaronom a pobrali sa domov do Budapešti. Bolo s nimi fajn a dúfam, že sa ešte stretneme. K trom hruškovým panákom som pridal ešte malý vitamín B, debatujúc pri stolíku za zhasínania posledných svetiel H.B.C. Pobrali sme sa aj my domov, rehotajúc sa v dobrej nálade. Dvere som zamkol o druhej a mohol som si tie sivomodré trabanty užiť konečne vo svojich snoch. Zaspávať takto, tos i želám čo najčastejšie. Spokojne a kľudne...spokojne a kľudne.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára