piatok 23. augusta 2013

Kiero Grande @ Gýmeš (Gólyatábor)

Je mi už dosť známe, že maďarská časť mládeže na Slovensku je kultúrne aktívnejšia a súdržnejšia, než tá slovenská, čo je mi aj trocha ľúto. Už viac rokov sa každé leto v auguste koná tábor pre vysokoškolských prvákov v auto-campingu pod hradom Gýmeš pri Jelenci. Je to krásne prostredie v prírode, kvázi "za božím chrbtom", chatky, jazero a najmä - veľa skvelých ľudí. Hneď po príchode na miesto činu nám cestu skrížila skupinka aktívnych ľudí, ktorí vykonávali akési skautské aktivity pri strome (ja tomu nerozumiem). Tábor je vlastne o tom ,aby sa budúci študenti spoznali a niečo zaujímavé sa aj naučili (videl som lukostrelecký oný a ešte iné haluze). Boli tam ale mladí Maďari z celého Slovenska, vraj aj z Košíc, a tuším tam bol aj niekto priamo od našich južných susedov. Tu je vidno ako táto hŕstka ľudí drží pokope aj napriek veľkej diaľke. Hneď po výstupe z auta nás privítali emancipované dievčatá, ktoré vyzerali, akoby riadili kultúrne dianie (vysielačky, štítky a predstavovanie sa) a následne sme sa dopravili k pódiu, kde sme mali o ôsmej vystupovať. Náš bicák, Coco už bol na mieste, lebo tábor trval viac dní a akurát v ten deň mal 23. narodeniny tak sme si rovno pripili na jeho zdravie...viackrát. Ešte pred koncertom po zvukovej skúške som absolvoval 20-minutový rozhovor pre táborový časopis s akousi Lillou, s ktorou som sa vraj už raz zoznámil v Blues Pube v Nových zámkoch - týmto sa jej ospravedlňujem, ale žial si na to nevspomínam...akosi :'D. Rozhovor bol fajn a sám som si pri ňom pospomínal na samé začiatky kapely, na vznik nášho vtipného mena a tak. Potom som šiel na WC do malého domčeka ktorý bol rozdelený na chlapskú a babskú polovicu, v ňom sprchy a vécka. Po vstupe ma hneď vítalo zo sprchy pár nahých chlapských pozadí :D chalani si nahlas spievali známe pesničky, bol to vtipný zážitok. Atmosféra tábora bola super a môžem ho len chváliť...dokonca aj bufet mali nazvaný "Klinika" (if you know what I mean :D ) Vedľa nej na stene bola vypnutá veľká biela plachta a k nej zavesených zopár centrofixiek, celé to slúžilo ako spomienková stena odkazov, tak som im tam aj ja niečo nechal. Neďaleko sme sa tam spoznali s nejakým Dávidom, ale Šica nepoznal :-/ . No neva, koncert samotný sme začali pomalou skladbou Red House, nech sa tam zlezú ľudkovia z celého areálu, ktorý bol mimochodom obrovský, takže mi ani nevadilo, že priamo pred pódiom nebolo až tak veľa ľudí, chápal som to a hudba bola dosť nahlas aby ju bolo príjemné počúvať aj z diaľky. K mojej super nálade určite dopomohli aj tekuté katalyzátory, ale to je všetko fajn :) Detičky tancovali, radovali sa a od SpongeBob-a som dokonca dostal počas koncertu pohárik Jägera :) Odohrali sme asi 16 skladieb no ajtak nás ešte vytlieskali naspäť a tak, ako som spomenul v rozhovore pre časopis, sme aj dali skladbu z nášho prvého dema, ktorú sme na koncerte nehrali už celé roky, "Elhagyott az asszony" alias "Nechala ma žena". Je to funková skladba s dobrým groove-om, v podstate jednoduchá, ale o to chytľavejšia. Mala hádam največší úspech a keždý skákal od radosti :) Bol t super koncert.

Po koncerte sme si dali pár pív a začala diskotéka pred pódiom, keďže nasledujúca kapela Undermind, mala počas cesty technické problémy a meškala asi hodinu alebo aj viac. To nevadí, lebo sme sa vybláznili a myslím, že ja osobne som sa na diskotéke ešte takto dobre nebavil. Ja, moja milá, Vlado a Radi sme stvárali tie nejvtipnejšie tanečné kreácie na celom "parkete" :D Vytancovali sme sa a už sme mali aj dosť "katalyzátorov" tak sme si sadli nedaľeko pódia aiba nasávali atmosféru toho miesta. Už nám bola aj zima keď Radiho napadlo založiť oheň z kopy napíleného dreva pri pahrebisku, kde sme sedeli. Sedelo tam viacej "zlomených" ľudí :D ale nenapadlo to nikoho. Radi tam doniesol nejakú sušinu, nejaké tenké drievka, papiere a už to horelo...neviem prečo, ale ja som sa toho ohníka ujal ako svojho dieťaťa a "vychoval som ho". Našiel som tie najideálnejšie, najsuchšie drevá a kultivoval som ohník, staral som sa oň, bol môj a preto bolo aj trocha ťažké ho tam nechať, keď sme sa rozhodli odísť domov. Ale ostal tam a dával teplo zlomeným deckám :) to je hlavné. Ako ten ohník, ostali tam po nás aj spomienky v hlavách viacerých ľudí. Kapela Undermind hrala skvelo, na môj kvus trocha sterilne, ale malo to šťavu, hrali covery tých najznámejších partyrockových skladieb, nechýbali Green Day, White Stripes, Szupernem či iné rockové hitovky. Bolo to super. Takže celý Gólyatábor (gólya : bocian po maď. ; označenie prvákov/ zelenáčov) hodnotím na jedničku a dúfam, že im to takto ešte dlho bude fungovať. ďakujeme zapozvanie.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára