nedeľa 10. júla 2016

Oznamy po takmer roku

Hej ty, veď to tu zanedbávam!

Len som sem došiel skonštatovať pár vecí po pár mesiacoch. Vždy si vravím, že musím napísať recenzie na koncerty a akcie, ktorých sa zúčastním, no nejak to odkladám a potom sa na ne zabudne a ja nechcem aby sa zabudlo, tak sa matne skúsim rozpamätať.

V roku 2015 niekedy v marci som navštívil koncert kapely Kamchatka v Budapešti v klube Dürer kert. Je to jedna z mojich top 10 obľúbených kapiel a doprial som si ich vypočuť naživo. ušlo sa mi miesto v druhom rade stojac...Thomas Juneor Anderson je famózny gitarista a jeho tón som vždy zbožňoval, no až na koncerte mi došlo, čo je jeho tajomstvom. 100 wattové kombo úplne vypeckované. Bol to dovtedy najhlasnejší koncert na akom som bol. Pri zvukovej skúške tá hlasitosť bola až nepríjemná vzhľadom na rozmery miestnosti klubu. Keď sa však do sály nahrnuli ľudia a absorbovali zvukové vlny, nepríjemné frekvencie sa potratili a zvuk bol lahodný. Kto pozná kapelu Kamchatka vie, že sú to virtuózni muzikanti, Thomas dokonca vo Švédsku dostal ocenenie udelované jazzovým muzikantom za jeho pôsobenie v jednom jazzfolkovom zoskupení. Na moje sklamanie v kapele už nepôsobí Roger Örjesson ako bassgitarista a spevák. Na base ho nahradil Per Viberg, klávesák a vokalista z legendárnej kapely Opeth, spev prevzal Thomas. Na bicích jeden z mojich obľúbených bubennékov, Tobias Strandvik. Je to také power trio, ktoré má schopnosť gradovať vzrušenie z hudby aj vo chvíľach, keď si poslucháč myslí, že ďalej sa ísť nedá. Z tváre Thomasa vidno precítenie a bluesové korene a keď sa zdá, že sólo už ďalej vyšperkovať nemôže, tak s Tobiasovou pomocou rozkopnú bránu do ďalšej dimenzie. Bol to nehorázne dobrý koncert a mohol som si s Thomasom aj chvíľu pokecať. Skvelé časy. Kto má rád bluesrock hrubého zrna, vrele mu túto kapelu odporúčam.

Ďalším koncertom z toho roku, ktorý stojí za spomenutie bol kncert Janky Kirschnerovej v Nitre. Janka je jedna z mojich obľúbených slovenských interpretiek. Koncert sršal audiovizuálnym umením. Viac by som to nerozoberal, bol to super koncert a super predkapela Longital, ktorých som si nie dlho na to pozrel znovu na dvojkoncerte s Lenkou Dusilovou.

V roku 2015 sme nelenili ani s vlastnou kapelou Kiero Grande, odohrali sme síce pomenej koncertov, ale tých pár stálo za to. Mylsím, že Dušanovu akciu a Woodstock som tu rozoberal v staršm článku, tak si prečítajte ak by vás to zaujímalo :) Apropo na Vúdstock sa chystáme aj tento rok a takisto na Dušanovu akciu, takže bude DéJaVu či jak.

V marci tohto roku som sa obdarčekoval lístkom na koncert ďalšej zo svojich obľúbených kapeil All them witches. Koncert sa konal vo viedenskom klube Chelsea. pivo za 3,90 :D takže iba jedno, nasucho, ale netrebalo pomocné látky. Predkapela bola nejaká Black Voodoo Train z Berlína, energické moderné stoner bluesrockové zoskupenie, skvelý zvuk vďaka skvelému zvukárovi, avšak pôsobili ešte troška amatérsky. Po nich nastúpili bosoráci z USA. Ako som spomínal, že Kamchatka bola mega hlasná...zdvojnásobte to a máte hlasitosť All them witches. tiež som bol v druhej rade prilepený o barový pult. Bol to jeden z najlepších a najautentickejších koncertov akých som sa kedy zúčastnil. Ušné orgazmy, zimomriavky, zvieranie v hrdle, úsmevy od ucha k uchu, headbang, zavreté oči, spievanie s kapelou. Komunikácia kapely s ľuďmi bola skvelá, celá tá atmosféra bola ako z iného sveta. Keď začali hrať Heavy like a witch (ak poznáte štúdiovú verziu, tak ten riff je taký v pohode, učesaný, nie moc skreslený), skoro som odpadol od úžasu. Gibson les paul cez pro-co RAT do 100 wattového fendra na hlasitosti asi 8, je asi najlepší tón aký môže na tento song existovať, doteraz mám z toho super pocit keď si na to spomeniem. Po koncerte som si samozrejme kúpil ich novú platňu a nejaké to tričko a pobral sa blúdiť nočnou Viedňou, prespal som u priateľov. Cesta domov ma vyšla drahšie ako koncert :D prijebabrané lístky z Viedne do Bratislavy.



Čo sa osobného života týka, tak po sklamaní z birokratického sveta po skončení štúdia na vysokej škole a viacnásobnom neprijatí do pracovného pomeru a nejakých osobných nezhodách som upadol do frustrácií a depresií a kulminovalo to rozchodom so svojou priateľkou po štyroch rokoch začiatkom novembra. Čuduj sa svete, po rozchode mi začalo byť lepšie. Novonadobudnutý voľný priestor  hlave som workoholicky pretavoval do študovania jazzu, keďže som bol požiadaný kapelou Jazz Sons Trio o spoluprácu. Vtedy začiatkom roka 2016 ma to silne motivovalo, začal som počúvať jazz, objavil som nové sféry v hudbe, no žial na chalanov z kapely som sa ešte nehrabal a po jednom koncerte som to vzdal kvôli nedostatku času na cvičenie.
Vo februári sme však s Kiero Grande nahrali skvelý album u majstra zvuku Milana Tökölyho v Trnave a dostali sme skvelú recenziu od Bonza a vôbec, skvelú spätnú väzbu od ľudí, čo ho už majú ,tak sa mu tešíme :) Ak by Vás zaujímal, je prístupný zadarmo na youtube a bandzone, alebo ak chcete, fyzickú kópiu si môžete kúpiť na našich koncertoch. Medzitým ma prijali do zamestnania v atómových elektrárňach Mochovce za fyzika s nástupom v júni, takže perspektíva sa začala zlepšovať, avšak peniaze pre mňa nikdy neboli tak podstatné. Chvíľu som mal hlavu popletenú jedným usmievadlom, no tiež to nevydržalo dlho. Som akosi neschopný udržať normálny vzťah, sám som nestály ako počasie v apríli. Teraz je to nejak bez jasnej perspektívy. Spomínané CD nám však dohodilo pár super koncertov, okrem Vúdstocku a Dušanovej akcie v najbližšom mesiaci hráme na skvelom Sitno Blues Festivale  pri jazere Počúvadlo, s takou sériou hudobníkov ako sú Jana Kirschner, Medial Banana, Klenoty, či Vidiek. Cítime sa byť poctení, že môžeme hrať na tomto feste 30.7.. ďalší koncert odohráme v Nitre 13.7. s  kanadskou kapelou Marystown, čo je tiež vzrušujúce.
Od septembra som Trnavák, tak sa uvidí, čo prinesie čas. Uchádzame sa o postup v súťaži Slovakian Blues Challenge na medzinárodnú European Blues Challenge, ktorá sa bude konať v septembri v Dánsku, tak nám držte palce, môže to byť ešte zaujímavé :) Opatrujte sa.


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára