utorok 11. októbra 2011

Bluesový Pondelok v Bratislave aug 8 2011

Pondelok bol síce upršaný, no milá pani z GPS nás spoľahlivo zanavigovala až k miestu stretu s Ferim a Durom na parkovisko pri Jakubovom námestí a následne sme sa prekotúľali až pod Michalskú Bránu v centre a kedže miesto činu je autom nedostupné, tak mojich 40 kíl aparátu trebalo vláčiť až na dialku a samozrejme, keďže je to (...mmm, práve sa mi v playliste spustilo ZVA 12-28 - Štátny Sviatok ♥ milujem tú kapelku) stará časť mesta, tak stropy boli asi 178 cm vysoké (ja meriam 194 :D ) tak to bolo úplne úžasné sa tam teperiť. Hrali sme na dolnom dvore reštaurácie "U raka" (dúfam, že som sa trafil) pod tehelnou klenbou a diváci sa mohli dívať buď z dvora alebo z mostíka ponad klenbu, páči sa mi ako to je vyriešené. Pred nami hral zaslúžilý bluesový Víťazný Traktor. Potom sme nastúpili my s neúplným Joint Venture doprevádzajúc Duru Turteva. Je to skvelý chlapík, rád s ním hrávam. Začali sme hrať bez bicích viacmenej čisto a jemne a neskôr sa veľmi vhodne pridal Otík/Otec/Otto? ...proste ďalší fajnový chlapík, sadol za bicie počas jednej z rezkejších skladieb a dostalo to tie správne chlpaté bluesové gule. Je to veľmi vkusný bicák, dokonca aj Durovu verziu Crossroadsu s čudne zaujímavým alikvótnym spevom podmazal bicími tak, že to dokázal vygrádovať aj keď v hudobnom podklade jeho verzie je len jeden akord, strašne som si to užil :) a ešte viac som uletel aj s Lacim v nádhernej skladbe "Kľud a piesok", do ktorej som sa už stihol zaľúbiť na Jazz Blues Jamboree 2010. Čoskoro sme končili a presunuli sme sa na Karpatskú ulicu do reštaurácie "U Očka" (v skutku originálny názov...taký springfieldský). Hrať sme mali začať už od ôsmej, no zvučenie bicích sa trocha natiahlo. Tu už s nami hral Marek ♥ do jeho hry som sa zas stihol zaľúbiť na koncerte Bluesweiseru v Blues Pube v Nových Zámkoch. Má taký špekulantský funkový štýl, ktorý maximálne šteklí môj mozok. Je to ten typ bicáka, ktorý človeka inšpiruje hrať úplne nové veci. Zatial sa mi podobne hralo len s Jarom Bežákom. Polovicu koncertu sme hrali s Durom, čo som si užil minimálne tak dobre ako U Raka a druhú polovicu sme dali ako Joint Venture s Marekom (inak poklona mu, lebo dosšiel hrať aj s angínou a dosť to na ňom bolo vidno) a tiž sa mi to strašne páčilo. Hral som na Feriho strakáči. To je zas druhý aspekt dobrého hrania, tá gitara človake inšpiruje robiť úplne iné, lepšie veci...sakra, musím si zohnať vlastného, samozrejme s červeným tortoise pickguardom ^____^ . Pali Sojka nás čoskoro došiel zrušiť, keďže po nás hral ešte Traktor, nemohli sme však ostať, bo sme cestovali s Lacim domov a cestovania som mal za posledné dni úprimne dosť a to ma ešte zajtra čaká Sziget festivál v Maďarsku, ale potom už prázdniny, resp. koncert s Csukamáj Olaj, na ktorý sa enormne teším. Hráme v Cetíne a príde tam kopa mojich obľúbených ľudí aj zo strednej školy a tak :) bute to čiatý rock n roll. Ach...som rád, že sa dejú tieto veci. Kieš by pocity nás, muzikantov, mohlo okúsiť aspon na chvílu viac ľudí :) paffte, večer idem upratovať skúšobňu...bo poriadok je pre sprostých (inteligent ovláda chaos) a sprostí majú šťastie ;D

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára